اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

لغو برگزاری نمایشگاه بهاره در کرمان/مدیرکل غله: انبار ذخیره‌سازی شکر نداریم

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: به‌دلیل کروناویروس و پیشگیری از این بیماری، نمایشگاه بهاره در تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اسفندماه در سطح استان برگزار نخواهد شد.

لغو برگزاری نمایشگاه بهاره در کرمان/مدیرکل غله: انبار ذخیره‌سازی شکر نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: دولت تلاش کرده و ارز ۴۲۰۰ تومان خود را در این شرایط به شکر اختصاص یافته است.

استاندار کرمان تصریح کرد: مثل اینکه برخی از  مسئولان نمی‌خواهند از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کنند و بنا نیست که مشکل شکر در استان برطرف شود.

وی بیان داشت: ما برای واردکردن شکر به استان در حال از دست دادن زمان هستیم و دقیقا مسائلی که سال گذشته در  مورد شکر پیش آمد الان در حال تکرار است.

انتقاد استاندار از عدم حمل سهمیه شکر به استان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سوء مدیریت در زمینه شکر موجب شده مردم شکر 4 هزار و 700 تومانی را بالای ۶ هزار تومان خرید کنند، افزود: این ظلم در حق مردم است و گناهش به گردن شما است.

فدایی در پاسخ به مدیرکل غله استان در زمینه اینکه محل ذخیره برای شکر ندارند، گفت: شما 4 ماه وقت داشتید که 10 هزار تن شکر به استان حمل کنید که در این مدت فقط 3 هزار تن حمل کردید، می‌توانید  برای 2 هزار و 500 تن شکری که جای دپو ندارید از سایر انبارهای نهادهای دیگر استفاده کنید

وی عنوان داشت: اکنون در انبارهای استان طبق گفته مدیرکل غله، شکر موجود داریم که جزء ذخایر استراتژیک محسوب می‌شوند.

فدایی تاکید کرد:  4 هزار و 300 تن شکر در 10 روز آینده با قیمت 4 هزار و 700 تومان در بازار توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌دلیل کروناویروس و پیشگیری از این بیماری، نمایشگاه بهاره در تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اسفندماه در سطح استان برگزار نخواهد شد و در چندین فروشگاه و تعاونی، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به‌صورت فروش فوق‌العاده در چند نقطه شهر توزیع خواهد شد.

 مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان بیان داشت:  شرکت غله مجوز توزیع 3 هزار تن از شکر موجودی انبارهای خود را دریافت کند.

وی افزود: تاکنون یک هزار تن مجوز توزیع شکر توسط شرکت غله صادر شده که 60 درصد آن مربوط به خانوار و 40 درصد به بخش صنف و صنعت اختصاص یافته است.

حسینی‌نژاد عنوان کرد:  قرار بود شرکت غله مجوز یک هزار تن شکر را برای نمایشگاه بهاره دریافت کند و این شکر در سطح فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌ها  به‌صورت فروش فوق‌العاده عرضه خواهد شد.

  رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: طبق تحقیقی که انجام داده‌ایم سرانه مصرف استان در سال، ۶ هزار تن شکر است که اگر این مقدار شکر در طول سال در بازار عرضه شود ما دیگر هیچ مشکلی در زمینه شکر در سطح بازار نخواهیم داشت.

وی  خاطرنشان کرد: سهمیه شمال استان در زمینه سیب درختی تنظیمی شب عید،  700 تن بود که ۶۱۰ تن آن حمل شده و در انبارهای استان است، زیرا بر اساس تجربیات گذشته بیشتر از این مقدار در سطح استان مصرف سیب نیست.

حسینی‌نژاد همچنین اضافه کرد: سهمیه پرتقال شمال استان یک هزار و 400 تن است که تا امروز ۸۰ تن پرتقال از جیرفت وارد کرمان شده و در سردخانه ها دپو شده و۵۰ تن دیگر امروز به کرمان حمل می‌شود و مابقی تا هفته آینده وارد کرمان می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: یک کانکس در چهارراه باغ‌ملی و یک کانکس در میدان مشتاق برای نظارت و کنترل قیمت‌ها و بازار شب عید نصب خواهد شد.

مجید نژادبیگلری مدیرکل غله استان کرمان اظهار داشت:  محل ذخیره‌سازی برای شکر ندا یم زیرا تمام انبارهای ما پر است.

وی ادامه داد: اکنون در انبارهای استان، ۶ هزار تن شکر موجود است که جزء ذخیره استراتژیک محسوب می‌شود و ما بدون مجوز نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

تولید مرغ بالای 2200 گرم ممنوع

نژادبیگلری تصریح کرد: تنها در انبارهای خود امکان ذخیره یک هزار و ۵۰۰  تن شکر داریم.

محمدعلی دهقان معاون اقتصادی استاندار کرمان ابراز داشت:  مرغ‌داران باید سعی کنند مرغ‌های آنها زیر ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم باشد زیرا اگر وزن مرغ بالاتر باشد استاندارد نیست و به دستگاه‌های مربوطه برای ماسخگویی معرفی می‌شوند.

یوسف جعفری رئیس اتحادیه اتاق اصناف استان کرمان گفت: وضعیت شکر در  سطح شهر خراب است و هر کیلو شکر در سطح بازار بالای ۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول